Salam Ramadhan


Assalamualaikum :)
Hello Guys :)

Horaayyy ! Dah masuk bulan Ramadhan lahhh :) *lompat kegembiraan*.HAHA.Alhamdulillah , dah 3 hari kita jalani bulan puasa.Siapa tak puasa ?! Ngaku cepat ! HAHA.

Sudah 3 hari puasa , so tak terlambat kan nak ucap SALAM RAMADHAN kepada SEMUA READERS-READERS BLOG ZU sekalian.Semoga Ramadhan ini dipenuhi dengan barakah dan rahmat daripada Allah S.W.T :)

So , amacam 3 hari puasa ni ? letih kan ? HAHA.Cikgu yang mengajar zu Sejarah cakap ''kalau puasa tapi tak rasa letih , lapar , dahaga semua tu , tak ada maknanya.Sebab , tujuan Allah adakan bulan puasa ni sebab nak rasa bagaimana susah nya orang yang tak makan , tak minum sehari suntok.'' Haaaa.So , kalau rasa lapar , dahaga , letih tu kira bersyukurlah.Sebab ada yang kena puasa terus sebab kesusahan hidup.Dah nama pun Bulan Ramadhan , bulan yang penuh kesabaran :) 

Korang nak tips puasa ? Nak tak nak tak ? Nak kan ? HAHA.okeyh. Zu kongsi dekat korang :)

1 . Bersedekah.
2 . Bersahur.
3 . Berbuka puasa awal.
4 . Tidak bercakap kosong.
5 . Berniat puasa.
6 . Tidak melakukan kerja yang sia-sia
7 . Selalu mendengar atau membaca ayat suci Al-quran.

Hah ! Itu jer lah yang zu tahu setakat ni.Tips ni pon zu dengar dari tazkirah dekat sekolah pagi tadi.Maafkan zu kalau ia terlampau sedikit :) Ilmu zu tak berapa luas.InsyaAllah kalau ada masa zu akan kongsikan dakwah atau ilmu di bulan Ramadhan ini :)

Baik lah.Sampai sini sahaja entry zu.SALAM RAMDHAN AL-MUBARAK TO ALL MUSLIM IN THE WORLD :) Semogo bulan ini dilimpahi rahmat dan hidayah untuk kita semua :)

26 days to go :) Bagi yang boleh puasa , puasa lah eh.Dah tahu dosa tu banyak , tak puasa lagi , memang bertambahlah dosa korang.So , kumpul lah pahala yang banyak :) InsyaAllah , pahala itu di berkati Allah S.W.T.

Salam Ramadhan :) 

1 comment :

Wanie Seuk said...

jom join GA simple ni..
http://wanieseuk.blogspot.com/2013/07/1-giveaway-by-hurdieps.html

kalau tak, awak tolong promote GA ni... boleh?